fredag den 30. maj 2014

Nyt garn i Yarnfreak - lige om lidt!


Da jeg var i Østen, fandt jeg noget spændende. Jeg har allerede vist det til en del af mine kunder i butikken, og nu får I også lige et sneak peek.

Det er et helt tyndt acrylgarn, ca. 700 m. pr. 100 g, som i første omgang kommer hjem i 30 forskellige farver. Det kan godt lyde lidt angstprovokerende at hækle i så tyndt garn, men fortvivl ikke! To tråde passer fint til en nål nr. 3 - og det er nemt og dejligt at hækle i. 

Det der er fantastisk ved det er, at der i farveskalaen er mange matchende nuancer, så der er rig mulighed for at lave fine gradient-effekter, hvis man hækler med 2 eller 3 tråde

Ovenfor har jeg hæklet et lille indkøbsnet med to tråde og tre forskellige farver samt knyttet to armbånd efter kumihimo-metoden. 

Men altså, mulighederne er nærmest uendelige! Lige pt. ideudvikler jeg, og arbejder på en lille opskriftssamling, som forhåbentlig kan ledsage garnet, når jeg har det, sidst i juni. 

Hold jer opdateret her og på facebook. Jeg skal nok give lyd når jeg har det - for jeg glæder mig ret meget. Håber I også gør :) 

8 kommentarer:

  1. Jeg har en svaghed for flotte garnnøgler. Åh Gud hvor ser de lækre ud!!!

    SvarSlet
  2. Det ser spændende ud Camilla :-D

    SvarSlet
  3. Østens mystisk rummer mange spændende kuriositeter ...

    SvarSlet
  4. hvad vil de komme til at koste :-)

    SvarSlet
  5. Hej Camilla
    Kunne du ikke prøve at se på om det her garn kan bruges til at hækle yndlingstæppet af. Det kunne jeg nemlig rigtig, rigtig godt tænke mig, da det her jo ikke kradser overhovedet.
    Så jeg er helt klar, hvis du er og kan hjælpe med at se om det fungerer med en firkant. Jeg håber det så meget.
    Dorte

    SvarSlet
  6. Uh, nye spændende lækkerier fra Østen. Lyder godt-Jeg er allerede hooked på at hækle mig et net:-);-)

    SvarSlet
  7. Har lige bestilt nogle nøgler og kan ikke vente til det kommer og jeg kan komme igang med at hækle i det. :-) har ikke kunne finde noget ligende andre steder.

    SvarSlet